Using Career Exploration Tecnique in Teaching Writing Ability

  • Fitri Arniati

Abstract

The objectives of the research  is to find out the improvement of the students  through Career Exploration Technique. This research used a pre-experimental method with one group pre-test and  post-test design. The population was the fourth semester students of STKIP YPUP Makassar. The samples were 15 students. The data were analyzed into percentage, mean score analysis,  and value of t-test. The result of the data analysis  showed that the pre-test mean score  was lower than the post-test mean score (57,6 < 80,6). It means that Career Exploration Technique can improve the students writing skill significantly. It was also  showed by the score of t-test value was greater than t-table (8,84 > 2.145). The researcher concluded that the use of Career Exploration Technique  can improve the students writing skill. Abstrak. Penelitian ini bertujuann untuk mengetahui kemampuan mahasiswa dalam menulis melalui Teknik Karir Eksplorasi. Penelitian ini menggunakan metode pre-eksperimental dengan satu bentuk pre-test dan post-test. Populasi dari penelitian ini adalah mahasiswa semester IV di STKIP-YPUP Makassar.dan sampel yang terpilih adalah 15 siswa.  Data  kemudian dianalisi dalam bentuk persentase, analisi nilai rata-rata dan nilai T-test. Hasilnya menunjukan bahwa nilai pre-test lebih rendah dari nilai post-test (57,6 < 80,6). Ini menunjukan bahwa dengan menggunakan Teknik Karir Eksplorasi dapat meningkatkan kemampuan tulis siswa secara signifikan. Hal ini juga ditunjukan nilai skor dari T-test value lebih besar dari T-table (8,84 > 2.145) peneliti menyimpulkan bahwa penggunaan Karir Eksplorasi dapat meningkatkan kemampuan menulis mahasiswa dalam bahasa Inggris

Published
2022-04-27
How to Cite
ARNIATI, Fitri. Using Career Exploration Tecnique in Teaching Writing Ability. English Review Journal, [S.l.], v. 2, n. 1, p. 14-21, apr. 2022. Available at: <http://ojs.stkip-ypup.ac.id/index.php/erj/article/view/593>. Date accessed: 26 apr. 2024. doi: https://doi.org/10.37086/erj.v2i1.593.
Section
Articles